torsdag 31 mars 2011

Tomas Åström Diet 2011(Del4)

Ja, tiden går och går och jag är nu inne på min 5:e vecka av dieten. Än så länge har jag tappat Ca: 5 kg, och för tillfället så har viktnedgången minskat drastiskt under den sista veckan då jag har hållit mig ganska jämt på den vikt jag är på. Kroppen börjar ju tillslut att anpassa sig efter vad man stoppar i sig och vänjer sig ganska snabbt med det. Kroppen anpassar sig även av den träning man belastar den med. Därför så har jag förra veckan ändrat mitt träningsupplägg en del för att chocka kroppen på nytt.

Så här kan mitt Träningsschema se ut:

Mån: TUNG styrka Ben/Bröst/Biceps/Mage
Tis: CrossFit (alt. Body Combat)
Ons: Spinning & Body Pump
Torsdag: TUNG styrka Rygg/Axlar/Biceps/Vader
Fredag: Löpning
Lördag: CrossFit
Söndag: VILA

Det nya för mitt schema är att jag har dragit ner antal pass med TUNG styrketräning till 2 pass per vecka, dock så inriktar jag mig på att köra väldigt tungt dessa dagar. Reps antalet kommer att ligga mellan 3-6 reps. Sedan så kommer jag kombinera med 2 pass CrossFit i veckan för att förska chocka kroppen litegrand. Jag kommer att köra denna period ända fram till 1:a Juni för att sedan utvärdera och se vad som hänt.

Än så länge har jag enbart haft 1 "ätardag under min diet". Nu på Söndag ska jag äntligen ha min 2:a ätardag. Jag hoppas verkligen att den kommer att ge mig den energi som jag behöver för kommande vecka.

 Med stor sannolikhet så kan en pizza tryckas under söndagen

Ha det bra allihop!

2 kommentarer:

  1. Varför har du ätardag? Vore det inte smartare med en låg proteindag som dendära Ola skrev om?

    SvaraRadera
  2. Lol overland lol, ätardagar är för folk med dålig karaktär, eller för dom som ligger extremt lågt på kolisar och den uppfattning jag fått om din diet är att du äter en hel del av den varan!

    SvaraRadera