söndag 13 mars 2011

Tomas Åström Diet 2011(Del 3)

Igår så hade Hanna Eriksson 25-års skiva, så då passade alla i klövern på att tajma in sina "ätardagar" igår. Så det blev ett stort intag av smörgåstårta m.m. under kvällen. För att backa tillbaka lite så har jag idag avverkat 2 veckor av min diet. Än så länge är det ganska svårt att dra några större slutsatser om huruvida det går. Dock har jag tappat totalt 3,8kg på dessa 2 veckor. Nu lär jag ha tappat den större delen av vätskan i kroppen så förmodligen så kommer det gå lite långsammare här framöver med min viktnedgång.

Träningen har gått riktigt bra under dessa två veckor. Styrkan har varit densamma som förr, men jag känner stor skillnad på orken. Jag är betydligt piggare i gymmet och känner att jag återhämtar mig betydligt fortare. Min känsla är att jag blev alldeles för dåsig av att fylla med för mycket mat och gjorde istället att jag blev trött och hängig. Så nu när man går på mindre portioner och lägre kolhydrats intag så är jag betydligt piggare. Återstår dock att se hur länge till?

Nu kommer jag att köra 1 vecka till på det schema som jag har för tillfället, sedan kommer jag påbörja min nya SPLIT. Det kommer bli grymt skoj att få testa på något nytt, framförallt CrossFit.

Ha en fantastisk träningsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar