måndag 14 mars 2011

Diet 2011 del 6 (träna & äta på resande fot)





DIET 2011 (del 6) Träna och äta på resande fot

Är nere i Göteborg hela denna vecka på certifieringskurs genom mitt arbete på Smurfit Kappa. Kommer efter 6 nätter i Göteborg att dra vidare till Ljungby där jag ska besöka min kusin Niklas Enberg som lirar hockey i Troja-Ljungby. Kommer mest troligt att stanna där i 3-4 dagar innan jag åker hem till Piteå för att mellanlanda några timmar för att sedan bege mig av neråt mot Umeå till min kära Hannis i 3-4 dagar.

Under dessa 14 dagar blir det inte direkt någon lätt utmaning att kunna pussla ihop träning och diet. Jag måste givetvis göra lite justeringar och ändringar i både träning och kost.

Träningen: Här kommer jag inte kunna köra lika tungt som ja vanligtvis gör, detta pga. att jag inte har någon tr. polare + att jag kommer att träna på olika gym där jag inte riktigt vet vilken utrustning dom har att erbjuda.

Kosten: Eftersom att jag är ganska så påläst så kan jag på ett ungefär uppskatta hur mycket jag stoppar imig med hjälp av mitt ögonmått. Det som gör det hela lite komplicerat är att jag inte kan styra mina måltider under kursen nu i Göteborg! Därför får jag ta ner mina måltider från 6st/dag till 3/st där jag helt enkelt äter betydligt mer vid varje måltid.

Jag ser detta som en härlig utmaning! istället för en dålig ursäkt att "skita i allt" i 14 dagar bara för att man inte är hemmavid och allt är enklare att sköta!

Har en känsla av att det kommer bli många sköna intryck under dessa dagar. Tyvärr så blir det nog många proteindrinkar med omega3 kapslar istället för mina diet-delikatesser som jag lagar hemmavid hahaha...

Lycka till alla där ute!

2 kommentarer:

  1. Känner ingen med sådan diciplin som dig! Vi får väl se hur det går i London när jag är med och kan dra ner dig i det ostrikta träsket!;) Hoppas gbg och ljungby bjuder upp bra men mest längtar jag ju såklart tills du kommer hit till Umeå!

    SvaraRadera
  2. jag gör mitt böästa älskling =) Längtar efter dig med!

    SvaraRadera