torsdag 17 februari 2011

Diettider!

Våren är på ingående med den kommer även diet för att hitta en lite bättre form till sommaren. Ni har tidigare läst om Olas diet och från och med i måndags har jag dragit igång min diet. Tyvärr med en liten dålig start pga. sjukdom och ingen träning men det börjar kännas lite bättre och jag tror och hoppas på träning imorgon eller på lördag igen.

Nu kanske ni frågar er själv: -varför ska han dieta, han har ju inte ens nån massa, kommer ju bara se tunt ut! haha;)
Ja det undrar väl jag också lite grann, fast vem vill inte vara i bra form. då ser man ju lite köttigare ut iaf:) Sen ser jag det lite mer som en utmaning och en variation till kosten som förhoppnigsvis kan leda till en possitiv utveckling i gymmet och i bästa fall kanske öka lite muskelmassa, iaf bibehålla det lilla som finns där.

Jag ligger ju inne med den typiska gubbfysiken där jag tyvärr lägger allt fett jag lägger på mig på magen och går runt med hårda ben och armar året om. Tråkigt, men så är sanningen så det är bara att bita i det sura äpplet och kämpa;) Fördelen med det är väl att jag inte har så mycket att plocka bort som det kanske kan se ut i och med man ofta tittar på magen när det kommer till att se hur bra form folk är. Så min gissning är att det ska bort ca 6-7 kilo från startvikten men det får man se hur det blir med det.

Då åter till själva upplägget efter lite svammel! Kommer fortsätta som vanligt med 4-5 pass på gymmet i veckan + ett konditionspass. Kommer vara lite mer uppmärksam och dra ner på volymen om jag känner mig sliten.
Kostmässigt kommer jag köra väldigt lågt på kolhydraterna, under veckorna när jag jobbar kommer jag lägga in lite kolhydrater under arbetstid och även kolhydrater runt om träningspassen. Under vilodagar på helg blir det otal nollning på kolhydraterna. Kommer hålla detta i ca 3 veckor och sedan lägga in en ätardag varje vecka där jag kommer unna mig lite mer kolhydrater. utvärdering och omläggning av kost och träning kommer ske eftersom beroende hur allt funkar.

Blir spännade att få läsa om Tomas Åströms diet som det ryktas startar om en och en halv vecka.

ha det gött!

12 kommentarer:

  1. Varför dieta? Ska du tävla? eller vill du bara imponera på din omgivning?

    SvaraRadera
  2. Står i texten ovan! men JA, det är för att imponera på min omgivning. Kan man inte bli stor får man i alla fall vara hård! var tunn och blöt ärt en dålig kombo;)

    SvaraRadera
  3. Såg att du skaffat tjej! Är det inte bättre att lägga din tid på henne istället för att tro att du ska bli nästa Arnold? Får som inte ihop ditt tänk!

    SvaraRadera
  4. Om du skulle kunna klämma in ett par fotbolls pass i veckan också så är vi ute efter en Köttig forward i LIF (ingen tidigare erfarenhet krävs) där har du receptet för vårens deff ;)

    SvaraRadera
  5. Tack för dina god råd "Steken", tar verkligen till mig. känns tungt att höra att man inte kommer bli nästa arnold men men vad ska man göra.
    Bardalla, fotbollskorna är lagda på hyllan sedan länge och kommer ligga kvar där, var som sagt inget ess där heller + dålig tilltro inför zonlägret;)

    SvaraRadera
  6. Du behöver inte dryga dig "extreme" du vet väll att man ska tänka på vad man skriver när man har en blogg! Finns många personer i denna stad som är lite "avis" på dig! Tycker att du ska ha det i åtanke, samtagera lite mera ödmjukt.

    SvaraRadera
  7. Agent inom Classic Bodybuilding18 februari 2011 kl. 09:22

    Satsa på en ordentlig bulk i 5-6 år och lägg på dig lite muskler. När du sedan väger kring 100-sträcket då kan det börja vara dax för diet, speciellt för en kille i din längd!
    Ska Tomas Å dieta nu? skulle han inte köra DC i år?

    SvaraRadera
  8. Kan ju inte svara för tomas men tror tyvärr inte han har siktet inställt på DC längre. Siktar på löpartävling i bergviken istället:/
    kan dock inte säga säkert men förhoppningsvis får du ett svar av tomas själv!

    SvaraRadera
  9. Jag känner Tomas! Han kommer att satsa på allt samtidigt (balans) Tror inte att han kommer att satsa specifikt på DC Kan ev. bli SM direkt bara han får till svepet på underarmarna.
    Extreme DU fortsätter att dryga dig! Varför svarar du inte på min senaste kommentar?

    SvaraRadera
  10. Tråkigt att du känner så steken, känner att det inte är nån ide att argumentera med dig eftersom du redan verka ha en väldigt negativ bild av mig. Tur att din nära vän tomas har lite högre tankar om mig iaf:)
    Och det här om att folk skulle vara avis på mig, det köper jag inte. Avis på en tunn kille med dåliga gener, gubbfysik och skadebenägen det tror jag inte.
    Möjligtvis kan dom vara lite avis på att jag har världens finaste prinsessa till flickvän som jag älskar väldigt mycket!

    känner du dig nöjd steken?

    SvaraRadera
  11. Hahah...Tror du att jag faller för den dära rappakaljan "extreme". Jag liksom alla andra vet att du inte vill annat än visa upp dig i bar "ybeer" så fort tillfälle ges. Sen har jag svårt att bedöma din fysik eftersom att jag inte sett den live, utan bara på dom "redigerade" bilderna från kräftskivepokalen 2010.
    Sen att du älskar någon HAhaha det enda du älskar är kolhydrater och Mammas nya kille på P3.

    SvaraRadera
  12. Steken vem än du är så kan jag meddela att du fått en väldig felaktig bild av Mattias!
    Matte är en riktig superkille omän han har höga mål så tycker jag inte att du har befogenhet att dömma ut honom innan vi sett det slutgiltiga resultatet!

    SvaraRadera