onsdag 9 februari 2011

Diet 2011 !



Så har då dieten för år 2011 rullat igång! Detta år har jag ett bättre utgångsläge än under mina föregående dieter, jag har försökt att hålla mig så strikt som möjligt under vintern. Det svåra med att hålla sig strikt året om är att det är en hårfin balans mellan att känna sig tillfredställd eller att känna att allting bara blir ett tvång! Det gäller att kunna unna sig, och släppa på ALLT vissa dagar för att sedan kunna hoppa tillbaka på den rätta vägen dagen efter.
Det är här som karaktären är som viktigast! Att efter en onyttig Lördag kunna återgå till sin ordinarie kosthållning redan på Söndag och inte tänka (jamen vafan jag unnar mig idag också, sen börjar jag på Måndag)


Jag kommer mest att skriva om hur jag äter i detta inlägg, skulle jag skriva allt om träningen också skulle det bli 3 A4:a sidor till =) Men kort om träningen är väll att jag tränar så tungt som möjligt, samt ganska så intensivt. Försöker lyssna på kroppen (vilket är extra viktigt när man jobbar skiftgång) , men tyvärr så brukar jag vara dålig på att accepterakroppens signaler, har som mål under denna diet att bättra mig på denna punkt!


Kosten under dieten är hemskt snål på kolhydrater, vilket gör att insulin (som motverkar fettförbränning) hålls lågt. Den formen av diet jag kör på kallas CKD: Cyklisk Ketogen Diet
och fungerar som så att jag endast äter kolhydrater i samband med träning.
Denna form av diet är något som fungerat hemsakt bra för mig, men sämre för andra. Har man ett jobb där man rör sig väldigt mycket skulle jag inte rekommendera denna typen av diet.

Skriver nedan hur en dag kan se ut under diet.

(förstår att det kan tyckas tjorvigt, men jag lovar ge det 1-2veckor och rutinerna sätter sig hur naturligt som helst. kosten och träningen blir en vardag där allt man kämpar för och investerar i dyr bra mat, tid, träning osv... betalar sig i din egen kropp! "ju mera man kämpar ju mer får man tillbaka"


Mål 1.
35g Vassleisolate
3 ägg
3 äggvitor
30g lufttorkad skinka

Mål 2.
250g laxfilee
Broccoli

Mål 3.
200g kyckling
Broccoli
Avokado

Mål 4.
200g rött kött
Broccoli
Olivolja

Mål 5.
Protein drink
Mandel

Tränings nutrution
Drink1 (Just innan träning)
25g vassle isolate
50g Carbosyn
10g Kreatin
1/2 tesked havsalt

Drink 2. (30 min in i passet)
45g vassleisolate
10g Glutamin

Drink 3. (60 min efter passet)
25g vassleisolate

90 min efter passet mat!

TOT. intag/dag Mat+träningsnutrition blir ca.

300g Protein
100g Kolhydrater
90 g Fett
TOT: ca 2400 Kcal

Obs! min kost är ganska så "plain" raktigenom, vill man trigga smaklökarna lite extra kan man alltid hitta alternativa maträtter. Det finns hur mycket som helst att utforska bara man vill!

5 kommentarer:

  1. Kan inte annat än hålla med.

    SvaraRadera
  2. Kloka ord och väl medveten om vad han håller på med.
    Småjobbig kalipper bild:/

    SvaraRadera
  3. Mer vitt bröd, ost och..KETCHUP (!!!) så ska du se att formen kommer!

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om jag är klok, men envis är jag då iafa! =) Vill gärna se din diet på Ketchup & vitt bröd Syrus (anonym) =)

    SvaraRadera