lördag 22 januari 2011

Tävlingspremiär!


Imorgon är det dax för mig att tävla i längdskidor för första gången sedan mina allra första skolår. Har den här vintern tagit upp min skidkarriär på allvar, efter att ha haft en uppbyggnadsperiod i gymmet på sex år. Och nu känner jag mig redo att "hit the tracks". Min premiär sker imorgon i de klassiska spåren vid Hemmarännet då jag känner mig väl förberedd att kriga de 8 km som bjuds. Med personlig vallare i form av Sven-Erik Pajala, samt en stark stab bestående av 4-klövermedlemmar (Ola, Tomme Å och Tomme H) som kommer peppa, langa vätska och stötta mig, så kan vi väl knappast vänta annat än toppresultat? Och om nu resultatet uteblir har jag bara mig själv att skylla. Min inställning är att imorgon gå in i väggen, men helst så sent som i målfållan, Dock är risken stor att detta kan inträffa aningen tidigare. För alla som vill komma och heja fram mig i spåret går starten 13.21 i Hemmingsmark. Wish me good luck. PEACE!

7 kommentarer:

  1. Lycka till! Hoppas på en välkomponerad race-rapport imorgon.

    Med din inställning att kriga under Cooper-test tror jag det kommer gå galant, det handlar ju trots allt bara om 5km ytterligare om än med den skillnad att det är skidor under fötterna ;)

    SvaraRadera
  2. Kör hårt! Får du blodad tand kanske jag kan fixa lite EPO till nästa tävling. //

    SvaraRadera
  3. Kille med 12 Vasalopp i bagaget23 januari 2011 kl. 00:16

    jaaa HääÄ MååStt JaaA då säjja riiktigt Intressant satsning!

    SvaraRadera
  4. HEJA HEJA!! Visa samma kämparglöd som på grisan i sommras så kommer detta bli en trevlig söndag!:)

    SvaraRadera
  5. tyvärr blev det ju ingen tävling pga av kyla men jag körde 2 mil klassiskt på grisan istället. vi får se när man får chansen att tävla igen och om det inte blir får vi försöka göra nå typ av film med mig på skidor ändå.

    tack för stödet;)

    SvaraRadera
  6. Trodde att detta var en blogg, som innehöll muskler och järn! inte konditionsförbrännande tidssplill som bara leder till förkylningar och hälsporre`. Besviken

    SvaraRadera
  7. En stor stark : Tyvärr, läser du bannern så ser du att denna innefattar allt som är viktigt i livet.

    SvaraRadera