måndag 3 januari 2011

Ola Enberg målsättningar 2011





Jag har "pysslat" med styrketräning sedan jag gick högstadiet. Det har blivit väldigt många timmar i gymmet både på fritid och i anslutning till Hockey samt fotbollsträningar.
När jag för ca 2år sedan bestämmde mig för att sluta med hockey, blev styrketräning den naturliga vägen att fortsätta att träna hårt.
Just att träna hårt är något jag tog med mig från hockeyn in till min muskelbyggande träning. Med tiden har jag lärt mig vad som är bra/dåligt för mig både träningsmässigt, samt kosten.
Mina målsättningar och ideal förändras ständigt när jag utvärderar mig själv. Jag är en person som älskar att sätta höga mål som kräver stora uppoffringar samt ett järnpsyke för att klara av.

Jag tror att många har en lite missuppfattande bild på (mig/oss som gillar att bygga lite muskler & deffa ner oss till en bra form) att man gör det hela för att "impa" på tjejer, visa upp sig, gå bar "yber" på havsbadet osv...
Detta kan jag säga är det minsta man tänker på när man 4 månader isträck äter sina 5 till 6 noga planerade måltider som man vägt och räknat ut innehållet i. När man har med sig egen matlåda då mors-fars bjuder på palt, när man inte äter kolhydrater på flera veckor isträck.
HELA TIDEN UTGÅR MAN UTIFRÅN SIG SJÄLV! man tar kampen för att man har ett mål att nå, ett mål som endast kan nås genom hård träning, strikt kost, och en oändlig DICIPLIN mot sig SJÄLV!
Att man dessutom har en vardag med jobb, sambo, kompisar etc. där man vill var så glad och energifull som möjligt gör ju inte direkt det hela enklare!

Mina målsättningar 2011

Kan säga som så att jag har lite svårt för att sätta KG mässiga målsättningar. Jag har sedan en tid tillbaka hamnat på en platå i dom flesta övningarna, och jag kan inte ha som krav på mig själv att jag ska fortsätta att öka lika mycket
som jag gjort de senaste åren. en ökning med 1.5kg i en övning eller 1 reps under 1 månads tid är saker som kan glädja mig idag
Förut i ens yngre år så ökade man i den takten från pass till pass.

Mina mål

+ Hitta nya vägar till att öka i styrka, samt muskelmassa
+ Komma ner i ännu bättre form än vad jag hade i sommras
+ Hitta en ännu optimalare röd tråd i min kost
+ Hålla mig skadefri, och lyssna på min egen kropp
+ Sprida glädje till Hannah och mina närstående, samt kompisar
+ Att ha en vettig självdistans mellan träning och vardag

12 kommentarer:

  1. Strikt och klokt !

    SvaraRadera
  2. Mkt vett från en vettig kille. Kommer dyka upp en hel del dumheter och galenskaper p.g.a mig själv också. Skadade grejer som ingen vill göra är planerade i sommar...for the fun of it! Glädje sprider du redan så det är bara hålla i den positiva trenden, och sluta upp med din ibland uppenbara bitterhet, om än leendet är på glänt ;)

    Mot nya mål och jobbiga sessioner och ett givande träningsår//Carbohydrate!

    SvaraRadera
  3. Kloka funderingar älskling! Att beställa Elisabets palt till min födelsedag och själv äta kyckling och broccoli det är kärlek det! Du sprider glädje varje dag, och det vet jag att du kommer fortsätta med! Det enda som saknades bland målformuleringarna var väl att Coacha mig till toppform!:) PUSS!

    SvaraRadera
  4. Han är en riktigt riktigt bra kille den där Ola!

    SvaraRadera
  5. Så mkt sanning och kloka ord, kan bara älska din inställning och diceplin, sjukt imponerande!!! ftw!!!

    SvaraRadera
  6. Våga vara den man vill vara! Tror många skulle borda tänka på det. bra målsättningar

    SvaraRadera
  7. Tack för alla pepp kommentarer! Lovar att göra mitt bästa för att uppfylla mina målsättningar.
    Hoppas att kunna hälpa så många som möjligt av er alla på vägen mot era mål!

    SvaraRadera
  8. wise man can pump!// Bra titel på din träningsfilm5 januari 2011 kl. 19:37

    Ska bli riktigt kul att följa dig ola. Du är verkligen imponerande på många sätt! lycka till:)

    SvaraRadera
  9. Riktigt bra skrivet min vän. tvekar inte på att du kommer lyckas med din mål, du har diciplinen och viljan som krävs + generna:) önskar man själv hade detsamma haha;)

    SvaraRadera
  10. Anonym!
    Ett underbart liv gentemot ditt, sätter min sticka på det//solstickan som älskar se på stöt pressar

    SvaraRadera