onsdag 5 januari 2011

Gästbloggaren Joacim Holmén berättar om sina mål inför 2011



Då var det dags för mig att göra entré. Den enda i min vetskap som kämpar med att bli accepterad inom 4-klövern från andra sidan av världen, eller rättare sagt andra sidan stan. Anledningen till jag är skeptisk till min acceptans inom gruppen är att jag är den enda som håller till på Korpen Sportcompaniet. Nu har jag fått chansen att göra mig hörd att ge er läsare mina mål inför 2011.

En del av min vardag är så klart att vara bäst inom en påhittad tvilling-rivalitet. En känd profil inom 4-klövern och jag är född exakt samma dag, har gått i samma klass i många år och fortfarande gör. Våra grundläggande vardagsintressen och sysselsättningar är oroväckande lika. Så även om det aldrig nämns så pågår det alltid en tyst strid om att vara bäst. Eftersom denne person redan ligger så långt före i vissa grenar håller jag mig att vara bäst i det jag redan leder i.

Efter ett kort men intensivt försök att byta ut vanlig styrketräning till enbart cross-fit-träning så har jag fått blodad tand. Trots att det ledde till allt från värkande handleder, en återupprepande nackspärr och upphakningar i ryggen allt från att försöka pusha sig själv att göra lite mer än vad man tror man klarar. Jag ska fortsätta delar av denna träning och försöka slå mina egna resultat i de så kallade WOD’s (the girls).

Jag har nöjd med hur min vikt ligger redan idag men mer styrka och volym är något jag får kämpa efter utan bulk- och dietträning.

Mina mål:

- Slå mitt record på 16 på ”Cindy” (1).
- Köra ”Fran”(1) under 7min.
- Slutföra en Linda (2)

- Ett försök på 60kg, squats i Bodypumpen.

- 100kg i Bänkpress (Ett pinsamt, men ett måste till mål.)

Sen kan jag inte avsluta en gästblogg utan några visa ord som får tolkas av läsaren själv.

Må detta 2011 ge dig det cykelstöd du behöver som mest när du hoppar sopsäck uppför kompostberget i grannens badkar. Låt de glittrande kolbitarna från cornflakespaketet ge dig en slak harrypotter-stav så du utan de minsta bekymmer kan kräla genom brandslangen vi kallar vardag.

(1) http://www.crossfit.com/cf-info/faq.html#WOD0
(2) http://www.crossfitnyc.org/archives/2005/07/lindathe_three.html

3 kommentarer:

  1. agent inom athletic fitness5 januari 2011 kl. 19:33

    lär bli myche krum med 60 kg på stång under böjen på pumpen! sats på några vettiga mål t.ex. chins och dips.

    SvaraRadera
  2. 5 timmar cykel med endast kaffe som PWO6 januari 2011 kl. 09:45

    Ryktas om att den där Matte Jonsson skulle vara vass på en FRAN1. Du kanske kan ta hjälp av han, och låta dig inspireras av denne HUNK!

    SvaraRadera
  3. Välhängd vildhäst6 januari 2011 kl. 20:16

    Är David Hedlund med i 4klövern än! Ryktas att han köpt sig en BLYkeps, och loggat ut från Klövern! Någon som kan bekräfta eller dementera? Mål för 2011 ???

    SvaraRadera