söndag 2 januari 2011

Mål inför 2011

Imorgon drar jag igång med träningen igen efter en välförtjänt vilovecka. Det har varit grymt tufft att vara utan träningen i en hel vecka. Jag har dock lyckats hålla exakt samma kroppsvikt som innan. Ca: 75kg morgonvikt. Under hösten 2010 så har jag lyckats att gå upp 7kg än så länge. målet är att hammna på 78kg morgonvikt innan 1:a april. Sedan lär det bli en aningen seriösare diet för att gå ner till 70kg.

Mål styrkemässigt så hoppas jag på följande innan 2011 är slut:


Delmål 1:a Juni 2011
Bänk 110kg
Mark 200kg
Benböj 130kg (aldrig testat maxa benböj så detta har jag ingen aning om vart jag ligger)

Huvudmål 31:a december 2011
Bänk 115kg
Mark 210kg
Benböj 150kg

Mål inom löpningen
Försöka ta mig ner under 10 minuter på 3km på bana.
Ställa upp i en löpartävling i sommar

Övriga mål inom träningen
Chins: 25st
Dips: 40st
Bänkpress egen kroppsvikt: 20st

Det blev litegrand det där. får se om man lyckas hålla det bara. Gott nytt träningsår på er alla!
 

8 kommentarer:

  1. Löpning? Satsa på att bli byggare istället!!

    SvaraRadera
  2. Gillar endast löpmålet.

    SvaraRadera
  3. Garderob utan dörrknoppar3 januari 2011 kl. 13:45

    Tragiskt alla som slösar bort en snygg kropp med löpning! Hästar ska springa, MÄN tränar tung styrka!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Bra Tomme! HÖgt på Målen, Lågt på löpningen. Då kan dessa målbilder bli till verklighet! Glöm inte bort att du ska dieta 3 månader också! fett% midja osv!

    SvaraRadera
  5. du började de då 2011 väldigt bra må jag säga. Du köpte ju nyss B&J på coop. Antar att du ska äta hela själv eftersom jag numera kör strikt..

    SvaraRadera
  6. håller med dig Garderob utan dörrknoppar, en sånhär potential bör inte slösas bort på löpning. Jag undrar också vad som hände med DC?

    SvaraRadera