torsdag 2 december 2010

Det är som det är

För tillfället så läser jag en Mindfullnesskurs på LTU som ingår i min hälsovägledarutbildning. Jag kommer verkligen inte överens med denna kurs då jag anser att det finns andra och bättre sätt att bli mindfull på än de övningar som vi har fått.

Vår lärare fick däremot frågan idag av en av mina klasskompisar "Vad är mindfullness egentligen?"
Att vara mindfull är egentligen svårt att benämna med ord, och så som vår lärare svarade. "Det är som det är, det blir vad det blir av det".

Då mitt främsta uttryck oftast är "det är som det är" eller "så kan det bli ibland" så borde jag väl utan att ens veta om det vara väldigt mindfull i naturen? Skillnaden är bara att jag använder mig av andra vägar att nå dit istället för de vägar vår lärare vill. Bara för det lär jag väl bli underkänd i kursen. Fast på andra sidan så finns det inget rätt eller fel, tanken är att man ska acceptera allting, lämna autopiloten och känna nuet.Iiiijjjjaaa, Så kan det gå ibland!

Ikväll blir det att repa lite inför Step Ins julfest, guldguran ska fram. Hare!

(det börjar dyka upp filmer snart igen, ni kan va lugna)

3 kommentarer:

  1. Stor Helosantub med av/på förhållande2 december 2010 kl. 17:23

    Huvudet på spiken polarn! Du kanske skulle borda fånga nuet, och skaffa dig en bil & räkningar som alla andra...

    SvaraRadera
  2. Gubben som hade tvillingar och gifter sig med en tjej som är halva min ålder och skaffar tvillingar med henne också.2 december 2010 kl. 23:35

    Du glömde fina citat som: "Det känns som vanligt", "Jag känner ingen skillnad", "Det är som det alltid är" eller min favorit "Om du vänder dig om så jag får titta in din gluteus".

    SvaraRadera
  3. Ni är ju bara för roliga =)

    SvaraRadera