onsdag 8 december 2010

Body Combat

Sen jag kom trea på hitta formen tävlingen så har min träning bestått en del av Body Combat, detta på grund av att jag vann en body combat utbildning. Träningen i sig är väldigt varierande. Ett ihopplock av boxning, kickboxning, karate m.m. (utan kontakt)

Jag som däremot inte har haft någon som helst erfarenhet av detta sen tidigare fick en smärre chock första gången jag testade på det. Det var betydligt jobbigare än jag trodde och tekniken var definitivt urusel. Menmen, jag har gett mig fan på att lära mig detta, och det tar sig faktiskt.

I juni ska jag utbilda mig till Body Combat instruktör, så wish me good luck!

Kika på klippet och få lite inspiration.

3 kommentarer:

  1. Loooove it! :) Säg till om du vill ha lite feedback och teknik tips innan utbildningen. Jag ska lära dig allt jag kan! haha. Kommer bli skitbra. Kul att du valde combat.

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog bli kung! Jag behöver definitivt feedback, tips och teknik träning. Har fått lite problem med rotatorcuffen de 2 senaste veckorna så har tagit det lugnt med combaten, har enbart kört hemmavid litegrand. Men nästa vecka ska jag köra ifall det känns bra ;)

    SvaraRadera
  3. Feber utan termometer9 december 2010 kl. 01:38

    Jaa.... detta ökar ju inte dina odds, varesig som byggare, eller fivefingers polare i naturen med mig!

    SvaraRadera