onsdag 17 november 2010

Hannah gästbloggar

Extradressingen i egen hög person

Då var det dags för en gästbloggare här på 4-klövern. Jag som gästbloggar är ingen mindre än Hannah "extradressingen" Eriksson. Det finns två viktiga frågor som ofta kommer upp och som jag nu ska göra mitt bästa för att besvara.
  1. Vad innbär det att vara en extradressing?
  2. Vad pysslar Ola med nere i Umeå egentligen?

Som den logiska blivande matematiklärare jag är börjar vi med nummer ett. En extradressing utgör en mycket viktig del av helheten. Vem har inte kommit hem efter att ha handlat i "Max-driven" och desperat konstaterat att restaurangbiträdet(Ja det heter så, jag har själv haft titeln..innan jag avancerade till extradressing) GLÖMT att skicka med extradressingen? PANIK! Visst smakar skrovet och stripsen fortfarande helt okej. Men inte mer än så. Plötsligt känns stripsen ganska kalla och sladdriga, och framförallt mycket, mycket salta. Extradressingen är helt enkelt det som binder samman måltidens olika delar och ger den där extra lilla smaken som sitter kvar länge i munnen efteråt. (Några få anser kanske att extradressing är kletigt, fettigt och äckligt, men det hör inte hit!) Nu finns det säkert de som undrar hur jag har fått denna ärofyllda plats i klövern-hiarkin, när de flesta andra i 4-klöverns närhet är ihopklumpade i underkategorin "Plusmenyn"? Det finns ett mycket enkelt svar på det. Jag har själv gett mig titeln. Tycker inte det var mer än rätt. En sommarfest utan Hannah, är som ett skrovmål utan extradressing.

Så över till fråga nummer två. När Ola är i Umeå säger han att han är på rehab och att han är här för att vila upp sig. Det är jag beredd att hålla med om. Han sover väldigt mycket här. Han sover när jag går till skolan på morgonen och han sover när jag kommer tillbaka på eftermiddagen. Sedan brukar jag lämna honom på idrottsmedicin/IKSU ett par timmar så jag får lugn och ro att fördjupa mig i mina studier. Det tycker han om. Men det går åt mycket energi att vara där och leka med de andra barnen, så när han kommer hem är han trött och måste vila. Igen. Mellan sovstunderna blir det en och annan måltid också, sedan är herr Enberg pigg och alert och kan med nyvunnen energi återvända hem till fyrklöverns alla upptåg.

Såhär kan det se ut när Ola vilar upp sig i alkoven


Kärlek till alla i fyrklövern och plusmenyn! (slänger in en fråga till förste reserven också hur det går med födelsedagsplanerna?)
På återhörande!

5 kommentarer:

  1. Kul att se att du får gästblogga lite. Ola visar sig bli mer och mer lik manglarn då vila är prio ett ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, en mer talande bild har sällan skådats :).

    SvaraRadera
  3. haha jaaa... vad ska jag säga! Är väll inte direkt den mest intensiva, och mest påhittigaste älsklingen när jag är på besök!
    Men film ikväll Ida, ifall jag lyckas hålla mig vaken =)

    SvaraRadera
  4. relaxed musclebuilding good hygien spread

    SvaraRadera
  5. Den dära Ola är en koonstii farkoost! koonstii kroooopp sjyssta ben, men alldeles för trång över axlarna, dåligt ventryck, blöt på baksida ben =(

    SvaraRadera