lördag 18 september 2010

Byggar frukost !

Frukost är ett mål som alldeles för många hoppar över, detta är för mig och många andra "seriösa" människor med målsättningar i livet ett mål som aldrig får glömmas bort.


Min frukost som jag printar upp här, har en komplett samansätning av vitaminer, mineraler, protein fett, samt en lagom mängd kolhydrater för att hålla insulinsvängningarna i schakt.




6g Leucine (snabbaste aminosyran som finns) (Direkt vid uppvaknande)
20g Vassleisolate (proteinpulver) (10 min efter uppvaknande)

Frukosten

6 ägg (3 hela ägg 3 vitor) (20-25 min efter uppvaknande)
2 skivor fullkornsråg
2 skivor lufttorkad skinka
paprika/tomat
Lite smör/lättost
Kaffe
1-2 msk äppelcidervinäger


1000mg C-vitamin
60mg Zink
10mg Järn
3g Omega 3
1 tablett vitamintillskott


Näringsfördelning


Kolhydrat 50g
Protein 65g
Fett 20g

ca 650Kcal

// Ola Enberg

2 kommentarer:

  1. Kul att se! Håller med om att många slarvar med "frullen" Vad har du för tips för en längdskidåkare att äta till frukost, detta som du visar eller har du några andra förslag?

    SvaraRadera
  2. För dig Manglarn skulle jag föreslå!
    1 stor kopp kaffe för att piggna till!
    3 tabletter resorb, för att jämna ut vätskebalansen, efter en hård kväll i EO:n arena
    3 timmars sömn, följt av 1 flaska Kanjang!
    Vila hela dagen...Skaffa en användare på match.com, försök hitta den rätta!
    När alla ovanstående punkterna är uppfyllda och du känner dig pigg, fyller du på med 400g Coco pops (dom rätta) samt 10 skivor rostat bröd med marmelad. Sen är det bara ner i bassängen och springa =) // Tankar kring vattenlöpning

    SvaraRadera